Pavel Filip, la Forumul Educațional: O reformă în educație nu este suficientă, avem nevoie de o transformare a sistemului educațional
Noile viziuni pentru dezvoltarea sistemului educațional și actualele provocări din domeniu au fost discutate astăzi, la Forumul Educațional „Viziunea mea pentru școala noastră”, organizat în premieră, la Chișinău. În cadrul evenimentului, prim-ministrul Pavel Filip a menționat că un sistem de educație modern stă la baza dezvoltării oricărui stat, iar slăbirea educației și, ca urmare, pregătirea unor specialiști necalificați, înseamnă și slăbirea țării. ,,Eu nu văd viitorul Republicii Moldova fără un sistem educațional foarte puternic. O reformă în educație nu este suficientă, noi avem nevoie de o transformare a sistemului educațional”, a spus Pavel Filip.
În context, șeful Executivului a accentuat că autoritățile își vor continua eforturile de modernizare a domeniului și de sporire a performanțelor tinerilor. ,,Pentru domeniul educației nu sunt și nu va fi o problemă resursele financiare. Suntem gata să investim în educație, doar că înainte de aceasta trebuie să fim siguri că am construit un sistem în care investițiile vor fi folosite foarte eficient”, a subliniat Pavel Filip. În același timp, premierul s-a referit la importanța computerizării sistemului educațional, accentuând și necesitatea pregătirii tinerilor pentru joburi care vor apărea în urma revoluției digitale.
,,Investind în materie cenușie noi tebuie să creăm și locuri de muncă cu valoare adaugată foarte înaltă. Tinerii noștri trebuie să conducă industrii, inginerii să creeze sisteme sau dacă vorbim de agricultură, trebuie să ghidăm oamenii să lucreze cu mașini, să lucreze în sisteme GPS. Trebuie să ne gândim la viitor, pentru că viitorul începe astăzi”, a conchis premierul.
Forumul Educațional „Viziunea mea pentru școala noastră” este un eveniment de totalizare, organizat în urma desfășurării a 11 ateliere de lucru. În cadrul acestora, în perioada 14 noiembrie – 10 decembrie curent, au fost consultate opiniile a circa 1000 de elevi, studenți și profesori privind viziunea acestora asupra dezvoltării școlii naționale.