POSTURILE TV DIN MOLDOVA AU DAT DOVADĂ DE ANGAJARE POLITICĂ ÎNCĂ ÎNAINTE DE ÎNCEPEREA CAMPANIEI ELECTORALE – RAPORT
Mai multe posturi de televiziune din Moldova au dat dovadă de angajare politică încă înainte de începerea campaniei electorale. Potrivit agenţiei INFOTAG, despre aceasta arată datele raportului de monitorizare a presei în perioada electorală, realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și Asociația Presei Independente (API).
Monitorizarea a cuprins perioada de la 9 până la 24 ianuarie, fiind analizate 28 de instituții mass-media, dintre care 12 televiziuni: Moldova 1, GRT, Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, NTV Moldova, Pro TV Chisinau, TV8, Accent TV, TV Centrală.
Potrivit raportului, Prime TV, Canal 2, Canal 3 și Publika TV au mediatizat preponderent subiectele cu participarea diferiților exponenți ai puterii din Partidul Democrat. Activitatea preşedintelui acestui partid, Vlad Plahotniuc, şi a premierului Pavel Filip, care este vicepreşedinte al PDM, a fost reflectată preponderent în tonalitate neutră și pozitivă, iar activitatea reprezentanţilor blocului ACUM – în tonalitate negativă. O situaţie inversă este la Jurnal TV, care sprijină mai mult blocul ACUM şi critică PDM.
NTV Moldova și Accent TV au acordat cel mai mult spațiu de emisie atât activităţii Partidului Socialiştilor, cât și președintelui Igor Dodon, tonalitatea reflectării fiind mai mult pozitivă și neutră. Puţin spaţiu de emisie a fost acordat şi reprezentanţilor PDM, ACUM şi Partidului Şor, activitatea acestora fiind reflectată, în general, în tonalitate negativă.
Televiziunea Centrală a alocat mai mult spațiu Partidului Șor şi preşedintelui său, primarului oraşului Orhei, Ilan Şor. Activitatea reprezentanţilor PSRM şi ACUM a fost reflectată în tonalitate negativă
Celelalte posturi de televiziune au încercat să reflecte activitatea concurenţilor electorali în mod echidistant.
Publicat de:Владимир