AMBASADA MOLDOVEI ÎN JAPONIA A PREZENTAT IMPORTATORILOR LOCALI VINURILE MOLDOVENEŞTI
Ambasada Moldovei în Japonia a prezentat importatorilor locali mostrele de la 21 de companii vinicole moldoveneşti. Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Proiectului de Competitivitate al RM, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională și Guvernul Suediei.
Organizatorii au comunicat agenţiei INFOTAG că evenimentul, la care au participat peste 150 de persoane, a avut drept scop promovarea brandului vinicol moldovenesc şi a republicii Moldova ca destinaţie turistică.
Viceministrul parlamentar pentru Afaceri Externe, Kenji Yamada, a menționat relaţiile de prietenie între cele două ţări, mai ales în domeniul agriculturii.
„Guvernul Japoniei a depus eforturi pentru a sprijini sectorul agricol din Republica Moldova pe parcursul ultimilor ani. „Înțeleg că Vinul Moldovei a fost popular printre nobili și familiile regale europene, iar astăzi, vinificația rămâne o industrie majoră care reprezintă 3,2% din PIB și 7,5% din valorile exportului republicii”, a spus el.
Potrivit vicedirectorului Proiectului de Competitivitate din Moldova, Diana Lazăr, prin susținerea unui plan de marketing și promovare a produsului de mândrie națională, care este Vinul Moldovei pe piața Japoniei, se dorește asigurarea diversificării piețelor de export și minimizarea dependenței de piețele tradiționale, dar și promovarea țării ca destinație turistică.
Directorul companiei vinicole „Castel MIMI”, Cristina Frolov, consideră că piaţa japoneză se deschide treptat pentru vinurile moldovenești.
„Consumatorul nipon apreciază vinurile premium, iar pentru noi, vinăriile din Republica Moldova, sunt extrem de importante astfel de evenimente de promovare, B2B și susținere în penetrarea piețelor de export, pentru că doar așa ne simțim parte comună a brandului de țară, ieșim din anonimat și acționăm ca parteneri maturi și cu o viziune pentru întreaga industrie”, a spus ea.
În 2017, Japonia a importat circa 284 milioane litri de vin în valoare de $1,6 mlrd. În anul 2016, a avut loc prima activitate strategică de promovare a vinului sub umbrela brandului național ”Vinul Moldovei. O legendă vie” pe piața Japoniei, inclusiv participarea la Vinexpo Tokyo-2016, acțiuni de PR și comunicare, mai multe întâlniri B2B. În consecință, exporturile de vin moldovenesc către Japonia au crescut constant, atingând în anul trecut 276 mii de litri ($800 mii).
Publicat de:Аелекс Алекс