NUMĂRUL ABONAŢILOR LA TELEFONIA FIXĂ ÎN MOLDOVA A SCĂZUT ŞI A AJUNS LA NIVELUL ANULUI 2008
În primul trimestru, numărul abonaţilor la telefonia fixă în Moldova a scăzut cu încă 8,3 mii (0,7%) şi a constituit 1,1 mil., ajungând la nivelul anului 2008.
Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), traficul total de voce s-a diminuat, față de primul trimestru al anului 2018, cu 12,6% și a constituit 331,9 mil. minute, iar volumul total al vânzărilor s-a micșorat cu 25,2 mil. lei (17,6%), totalizând 117,9 mil. lei.
Scăderea numărului total de abonați a fost cauzată de diminuarea bazei de abonați atât a S.A. ”Moldtelecom”, cu 7,8 mii (0,8%), alcătuind 982,7 mii, cât și a furnizorilor alternativi, cu 424 (0,4%), numărul acestora ajungând, la finele primului trimestru, la 117,3 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă raportată la 100 de locuitori a scăzut, timp de trei luni, cu 0,2 p.p. și a ajuns la 31%.
Diminuarea volumului total al traficului de voce în rețele fixe a fost determinată de scăderea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către rețelele internaționale a scăzut cu 34,1%, traficul în rețelele proprii - cu 13,7% și traficul către rețelele mobile - cu 2,1%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 10,2% și a alcătuit 158 minute.
Urmare a acestor evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 6,3 lei (15%) și a alcătuit 35,6 lei. S.A. „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 37,8 lei, iar furnizorii alternativi – un ARPU de 17,1 lei. La finalul primului trimestru al anului 2019, cota de piață a S.A. ”Moldtelecom”, în funcție de venituri, a alcătuit 94,9%, iar cota cumulativă a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a însumat 5,1%.
Publicat de:Любитель Юрий