PRIMĂRIA CHIŞINĂU VREA SĂ CUREŢE CENTRUL ORAŞULUI DE PUBLICITATEA AGLOMERATĂ
Primăria Chişinău intenţionează să cureţe centrul oraşului de panourile de publicitate.
Potrivit agenţiei INFOTAG, această măsură este prevăzută în proiectul noului regulament privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate şi afişaj în capitală, prezentat vineri de primarul Ion Ceban. Potrivit lui, "bulevardele şi străzile centrale sunt supraaglomerate, iar panourile publicitare uneori închid complet faţadele clădirilor, semnele de circulaţie şi sunt amplasate haotic, iar o mare parte din panouri sunt nesigure, învechite moral şi necesită a fi modernizate".
Documentul instituie noi norme, reguli, cerinţe, exigenţe şi restricţii pentru proiectarea, perfectarea şi coordonarea documentaţiei de proiect pentru autorizarea, construirea, amplasarea (montarea, demontarea) şi exploatarea mijloacelor de publicitate şi afişaj.
Regulamentul stabileşte trei zone de amplasare a mijloacelor de publicitate: Zona ultracentrală, unde, potrivit primarului, "va fi practic interzisă plasarea publicităţii"; Zona de publicitate restrânsă (pe cele mai importante străzi ale capitalei - Dacia, Decebal, Albişoara, Negruzzi, Kiev, Ciuflea etc., unde restricţiile vor fi mai slabe); Zona de publicitate lărgită, unde practic nu vor fi restricţii, însă "aceasta se va referi, în principal, la periferia oraşului".
"Procesul de amplasare a mijloacelor de publicitate şi afişaj în municipiul Chişinău trebuie reglementat şi gestionat eficient. Doar aşa oraşul va avea un aspect estetic, iar bugetul local va fi completat cu surse financiare", susţine primarul.