Activitatea Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii va fi eficientizată
Serviciul de asistență telefonică gratuită pentru copii, gestionat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale, va activa în baza Standardelor minime de calitate și a unui nou Regulament, aprobate, astăzi, de Executiv. Acestea vor asigura îmbunătățirea calității serviciilor prestate, astfel încât specialiștii să intervină la timp pentru a preveni situațiile de criză în care pot fi implicați copiii.
Prin urmare, orice copil, părinte sau îngrijitor care are nevoie de asistență psihologică, precum și orice persoană care dorește să raporteze cazuri de abuz, neglijare sau discriminare a copiilor poate apela în regim 24/7 la numărul 116 111, pentru a beneficia gratuit, confidențial și anonim de suport și consiliere. Apelul poate fi făcut și prin Skype - TelefonulcopiluluiMoldova116111 sau online, la telefonulcopilului.md.
Telefonul copilului a fost creat cu scopul de a spori nivelul de protecție a copiilor prin oferirea accesului direct și gratuit la consiliere psihologică, suport psiho-emoțional și informare privind drepturile lor și modalitățile de apărare a acestora. De la lansarea Serviciului, pe 4 iunie 2014, și până în prezent, au fost recepționate 44 535 de apeluri atât de pe teritoriul Republicii Moldova, cât și din străinătate.