CALEA FERATĂ A MOLDOVEI ŞI-A SPORIT SEMNIFICATIV VOLUMUL TRANSPORTULUI DE MĂRFURI ÎN 2022, ÎN POFIDA CRIZELOR
Calea Ferată a Moldovei (CFM) a încheiat cu succes anul 2022, marcat de criza economică, războiul din Ucraina, inflația, seceta și deficit de combustibil. Potrivit „INFOTAG”, acest lucru este confirmat de datele postate pe site-ul întreprinderii de stat.
Potrivit statisticilor, volumul total de mărfuri transportate a fost de 1232 milioane tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021, iar cifra totală de afaceri aproape s-a dublat, ajungând la 1,3 miliarde lei.
CFM a achitat integral restanţele salariile (150 milioane lei) și la impozite (48 milioane lei) în anii precedenți. De asemenea, salariul mediu al angajaților a crescut cu 89% - de la 4050 la 7654 lei.
În august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, care a deschis accesul în portul dunărean Izmail din Ucraina.
„În luna mai, 2022, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară de la independență încoace - Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța - 233 km. Valoarea proiectului - 113 milioane de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan”, a declarat directorul general al CFM, Oleg Tofilat.
A fost inițiat un proiect privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea guvernului Poloniei, în valoare de 65 milioane euro.