Încrederea consumatorilor în economia zonei euro se îmbunătăţeşte
Încrederea consumatorilor în economia zonei euro a urcat la cel mai ridicat nivel din ultimul an, un semn al rezilienţei şi al creşterii speranţelor într-o regiune care ar putea evita recesiunea în 2023, transmit Bloomberg şi site-ul rte.ie.
Potrivit datelor preliminare publicate luni de Comisia Europeană, indicele privind încrederea consumatorilor în economia zonei euro a ajuns la minus 19 puncte în ianuarie, de la minus 20,7 puncte luna precedentă, în linie cu aşteptările economiştilor intervievaţi de Bloomberg. În UE, indicele a urcat cu 1,5 puncte, ajungând la minus 20,6 puncte, în februarie.
O iarnă neaşteptat de blândă va ajuta probabil cele 20 de ţări din zona euro să evite recesiunea, după o creştere semnificativă a preţurilor energiei, în urma invadării Ucrainei de către Rusia.
Perspectivele s-au îmbunătăţit şi datorită atenuării creşterii inflaţiei, deşi BCE este îngrijorată de inflaţia de bază şi continuă să majoreze dobânzile.
În ianuarie, încrederea în economia zonei euro s-a îmbunătăţit, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimele şapte luni, pe fondul sporirii optimismului în toate sectoarele, în timp ce aşteptările inflaţioniste în rândul consumatorilor şi al companiilor au scăzut.
Potrivit datelor publicate recent de Comisia Europeană, indicele sentimentului economic (ESI) a crescut la 99,9 puncte în ianuarie, de la 97,1 puncte luna precedentă. Este cel mai ridicat nivel al indicelui din iunie 2022.
Sporirea optimismului scoate în evidenţă aşteptările că previzionata scădere a activităţii economice în cele 20 de ţări din zona euro, dacă va avea loc, va fi de mică amploare, în pofida preţului ridicat al energiei şi al efectelor războiului din Ucraina.