BNM ŞI USAID LANSEAZĂ „CEA MAI MARE CAMPANIE NAȚIONALĂ DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ” ÎN MOLDOVA
Banca naţională (BNM) şi USAID lansează „cea mai mare campanie naţională de educaţie financiară” în Republica Moldova. După cum transmite „INFOTAG”, acest lucru l-a anunțat marţi guvernatorul BNM, Octavian Armașu, la o ceremonie cu această ocazie.
„Este foarte important să-i ajutăm pe cetățeni să se integreze în lumea financiară atunci când tehnologia se dezvoltă într-un ritm accelerat. BNM primește solicitări din toată țara - de la studenți, oameni de diferite profesii și vârste, care doresc să ne viziteze pentru a afla cum funcționează sistemul bancar...”, a spus Armașu.
El a subliniat că programul va ajuta la explicarea sistemului financiar, conceptelor de bază, precum și cum să economisești, unde să investești, riscurile criptomonedei etc. Publicul va obține răspunsuri la întrebări precum: „De ce lumea renunță treptat la utilizarea numerarului?”, „Ce factori influențează inflația?” etc.
Șeful misiunii USAID la Chișinău, Jeff Bryan, a menționat că agenția activează în multe sectoare pentru a ajuta la diversificarea economiei moldovenești, astfel încât aceasta să se apropie de UE și să devină mai puțin vulnerabilă la influențele exploatatoare.
„Campania lansată îi va informa pe cetățeni, îi va ajuta să ia decizii și să se protejeze de fraude și riscuri cibernetice. Cercetările arată că 40% dintre cetățeni nu au economii. Campania își propune să umple acest gol, astfel încât gospodăriile să poată genera venituri, să economisească și să investească”, a spus Bryan.