PIAȚA COMERŢULUI ELECTRONIC DIN MOLDOVA ESTE ESTIMATĂ LA APROXIMATIV 320 MILIOANE EURO
Piața comerțului electronic din Moldova este estimată la aproximativ 320 de milioane de euro pe an. După cum transmite „INFOTAG”, această cifră a fost anunțată de participanții la o discuție online organizată de Camera de comerț AmCham Moldova.
Potrivit lui Feliciei Gherega, directorul Grupului Indigo, studiile arată că în următorii trei ani această cifră va crește de cinci ori doar din contul consumului intern.
„În prezent, 1,8 milioane de moldoveni sunt online, dintre care puțin peste o jumătate de milion fac achiziții online. Ponderea lor este în continuă creștere, ceea ce creează baza unei dezvoltări accelerate”, a menționat ea.
Managerul a numit volumul anual de achiziții pe cap de locuitor din Moldova, care este de 155 de euro, adică de patru ori mai mic decât în România.
„În câțiva ani, această discrepanță poate fi eliminată”, a subliniat Jereghi.
În cadrul discuției publice, s-a menţionat că, în ultimele 12 luni, vânzările totale în România s-au ridicat la 71,6 miliarde de euro, din care 4,3 miliarde de euro au provenit din comerțul electronic. În Republica Moldova există aproximativ 1.700 de magazine online, iar în România - aproape 60 de mii.
Discuția a fost organizată de AmCham Moldova, în parteneriat cu proiectul Tehnologiile viitorului, care este finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.