ALLA TEREȘCHINA: ÎNAINTE SPRE PERFORMANȚĂ, ÎN PAS CU BANCA, CARE A LANSAT-O ÎN VIAȚA PROFESIONALĂ
Și-a început activitatea în sectorul bancar cu aproape două decenii în urmă și a crescut de la an la an în carieră, rămânând devotată FinComBank, banca de unde a pornit în viața profesională. Acum, Alla TEREŞCHINA este directoarea celei mai mari sucursale a băncii, care sub conducerea ei și-a majorat activele cu 295% doar în ultimii trei ani. În prezent sucursala gestionează active de 1,6 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 30% din activele băncii, iar directoarea continuă în fruntea unei echipe profesioniste să performeze, aplicând abordări şi inovații moderne și privind cu încredere în viitor. Urmăriți interviul publicat în revista BusinessClass pentru a afla o altă perspectivă asupra leadeship-ului într-o nouă eră.
Cum credeți, ce trebuie de făcut pentru ca interacțiunea băncilor cu mediul de business să fie mai eficientă, iar sistemul bancar să contribuie plenar la finanțarea economiei reale?
Pentru a asigura dezvoltarea mediului de business, sectorul financiar și afacerile ar trebui să se afle într-un dialog deschis continuu, aceștia trebuie să fie parteneri permanenți încă de la înființarea companiei. Sectorul bancar de astăzi, înțelege destul de bine așteptările actuale ale clienților business și încearcă să implementeze cele mai bune practici și abordări în activitatea sa. Printre acestea se numără ideile inovatoare adaptate nevoilor specifice ale diferitelor sectoare din economie care permit soluționarea provocărilor unice de afaceri, abordând, în același timp, problema dintr-o altă perspectivă. Printre aceste practici putem enumera și integrarea soluțiilor complexe care conectează cele mai diverse direcții ale activității financiare a companiei, inclusiv operațiunile cu băncile, furnizorii, clienții și partenerii - toate acestea pentru a dezvolta o abordare multilaterală. De asemenea, printre practicile sectorului bancar întâlnim oferirea produselor și serviciilor personalizate și inovatoare care ajută la soluționarea problemelor specifice ale companiei.
Astfel, pentru a realiza o interacțiune mai eficientă între bănci și mediul de afaceri și pentru a contribui pe deplin la finanțarea economiei reale, este nevoie de o combinație de factori, inclusiv o comunicare deschisă, produse și servicii inovatoare, precum și conlucrare între diferitele părți interesate.
FinComBank de mult timp aplică toate aceste abordări în practică, ceea ce înseamnă personalizarea relațiilor cu clienții și elaborarea unui scenariu individual de colaborare. Aceasta creează potențialul pentru un parteneriat eficient pe termen lung între bancă și client.
Care sunt calitățile cele mai importante din activitatea unui top manager bancar?
Într-o lume în continuă schimbare, anumite calități trebuie să se întâlnească nu doar în rândul managerilor de top din sectorul bancar, ci și în cazul oricărui top manager, din orice domeniu de activitate. Acesta trebuie să-și îmbunătățească constant anumite abilități și aptitudini, care să-i permită a avea o gândire strategică orientată spre oferirea unor soluții unice, implementarea inovațiilor și crearea unor noi oportunități clienților care să le depășească așteptările.
O caracteristică importantă a unui lider este capacitatea de a identifica noi talente în echipa sa și de a găsi metode prin care să gestioneze o echipă formată din oameni diferiți ca personalitate și temperament. Un top manager trebuie să aibă abilitatea de a conduce o echipă prin puterea exemplului, acesta trebuie să poată inspira și motiva echipa, pentru ca aceasta să se dedice unor obiective și rezultate comune. Această îndemânare permite băncii să-și atingă mult mai ușor și rapid obiectivele sale de afaceri.
Desigur, capacitatea de a lua rapid și în timp util decizii echilibrate și corecte în condițiile unor procese strict reglementate, de asemenea, este un must have în realitățile actuale pentru orice lider.
Care este filosofia FinComBank în business? Care sunt principiile și valorile, care ghidează banca spre performanță, dar și cum aspiră spre acestea un director de sucursală?
Procesul de creare a misiunii FinComBank a necesitat o conștientizare profundă pentru a forma exact acea filozofie și acel sistem de valori care să genereze, să dezvolte și să implementeze potențialul său pe piața bancară. Astăzi, misiunea băncii este de a fi o instituție financiară cu o reputație înaltă, care asigură un nivel înalt de deservire și acoperă în totalmente nevoile clienților, depășind așteptările acestora. Ghidându-se după aceasta, echipa FinComBank a adoptat o filozofie a parteneriatului, promovând valorile băncii ca fundament al interacțiunii cu clienții, angajații și acționarii noștri.
Dacă vorbim despre mine în calitatea de Directoare a Sucursalei nr.1, pot remarca că filosofia, misiunea și valorile FinComBank coincid cu viziunea întregii echipe. De aceea, le implementăm cu o abordare deosebită, ceea ce oferă rezultate excelente în munca noastră.
Ne conducem după conceptul win-win care presupune beneficiile reciproce pentru toate părțile implicate, atât pentru client, cât și pentru instituția financiară. Înțelegând și satisfăcând nevoile și obiectivele clienților, creăm o situație în care atât aceștia, cât și instituția bancară pot să obțină câștiguri și să se dezvolte într-o manieră echitabilă pe termen lung. Astfel, ne propunem să creăm relații de încredere și colaborare în care ambele părți să se simtă câștigătoare.
Înțelegerea reciprocă este un alt pilon al filosofiei FinComBank. Banca mereu tinde să înțeleagă nevoile, preocupările și aspirațiile clienților săi, pentru a putea oferi servicii și produse personalizate și adaptate la cerințele specifice ale fiecăruia.
Aceste principii și valori sunt esențiale în atingerea performanței și a obiectivelor de succes ale băncii, dar și nu numai. Fiecare Director de Sucursală le aplică în practică în toate aspectele activității lor zilnice. Prin acestea fiecare tinde să aduc valoare adăugată nu doar unității pe care o conduce, ci și întregii instituții, contribuind astfel la atingerea obiectivelor și la creșterea performanței FinComBank.
Cum vedeți viitorul sectorului bancar moldovenesc și al FinComBank în particular?
Ce ține de acest aspect, se vede o direcție clară către inovație și digitalizare, punând accentul pe implementarea soluțiilor avansate de securitate a informațiilor. Într-un mediu financiar în continuă schimbare, orientarea către produse și servicii online este esențială pentru a rămâne competitivi și relevanți.
Digitalizarea aduce cu sine numeroase beneficii și oportunități, atât pentru clienți, cât și pentru bănci. Pe de o parte, accesul facil la serviciile bancare online permite clienților să gestioneze mai eficient finanțele lor, să efectueze tranzacții în orice zi și la orice oră oriunde s-ar afla, oferindu-le în același timp o experiență convenabilă și personalizată. Pe de altă partea, pentru bănci, digitalizarea reprezintă o oportunitate de a optimiza procesele de business, a reduce costurile operaționale și de a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite.
Prin aducerea în prim plan a noilor tehnologii, FinComBank își propune să ofere clienților săi o nouă experiență bancară și să le faciliteze accesul la servicii moderne și eficiente. Acest angajament față de inovație se reflectă în dezvoltarea continuă de produse și servicii digitale, care reușesc să satisfacă și să depășească așteptările clienților noștri.