VÂNZAREA PORTULUI INTERNAȚIONAL LINER GIURGIULEȘTI (PILG), DEȚINUT DE BERD, NU A FOST FINALIZATĂ – MINISTERUL DEZVOLTĂRII ECONOMICE
Vânzarea Portului Internațional Liber Giurgiulești, operat de Danube Logistic, o companie deținută în totalitate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), nu a fost finalizată. Potrivit INFOTAG, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a făcut ieri această declarație.
„În contextul discuțiilor publice privind dezvoltarea Portului Giurgiulești, confirmăm că negocierile sunt în desfășurare, dar nu putem oferi detalii despre o tranzacție care nu a fost finalizată”, a precizat ministerul într-un comunicat.
Documentul subliniază că Guvernul Republicii Moldova se angajează să se asigure că orice decizie privind acest activ strategic este în conformitate cu interesele naționale.
„Guvernul nu poate comenta detalii suplimentare, deoarece procesul nu este încă finalizat. Cu toate acestea, se va asigura că orice tranzacție privind acest activ strategic de stat corespunde intereselor Republicii Moldova”, a subliniat ministerul.
Deputatul român Nicu Ștefănuță a scris pe pagina sa de Facebook că România și Republica Moldova au încheiat recent un acord pentru vânzarea PILG.
„Cum putem atrage investiții în Republica Moldova? Cum putem îmbunătăți nivelul de trai al oamenilor? Iar România este parte a soluției. Recent a achiziționat
PILG. Puțini oameni știu că aceasta este o investiție strategică și inteligentă, deoarece portul este o infrastructură critică”, a scris Ștefănuță.
Oferta românească de achiziționare a portului a fost făcută prin intermediul Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” Constanța S.A. Oferta prevedea că firma românească era dispusă să achiziționeze operatorul PILG, Danube Logistics SRL. Acesta este deținut 100% de BERD.
Recent, ministrul român al Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat o serie de condiții pe care Republica Moldova trebuie să le îndeplinească. Printre acestea, a anunțat „o prelungire a duratei de viață operaționale a portului, care expiră în 2030”.
„Pentru ca investiția să fie semnificativă și benefică pentru România, avem nevoie de o garanție că vom putea opera portul și după anul 2030. Partea moldovenească este deschisă la acest capitol și intenționează să facă schimbări cât mai curând posibil”, a declarat Șerban.

